Oro uosto perkraustymas: už kiekvieną vėlavimą grėstų 500 Eur bauda

2017m. liepos 11d.

Vilniaus oro uosto visa įranga ir baldai privalo būti iškraustyti per 5 dienas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Vilniaus oro uosto įrangos perkraustymą laimėjusios „Axis Transport“ atstovai teigia, kad darbai vyksta minučių tikslumu pagal iš anksto patvirtintą grafiką: antraip ne tik būtų sudėtinga kraustytojams patekti į saugomas Vilniaus ir Kauno oro uostų teritorijas, bet įmonei grėstų ir baudos.

Dėl Vilniaus oro uosto įrangos perkraustymo konkursas įvyko gegužės viduryje, jį laimėjo sostinės ekspedijavimo UAB „Axis Transport“.

„Konkursui pasirengti turėjome mėnesį. Tai nebuvo taip paprasta, nes reikia pergabenti nemažai negabaritinių krovinių. Be to, įrangos vertė yra apie 4 mln. Eur“, – pasakoja Egidijus Jasulaitis, bendrovės direktoriaus pavaduotojas.

Minučių tikslumu

Kraustymo darbai jau pradėti pirmadienį, jie privalės būti baigti liepos 14 d. 5 valandą ryto.

„Tą naktį bus gabenama pagrindinė skrydžių valdymo įranga. Paskutinis lėktuvas Vilniuje nusileidžia ketvirtadienį 23 val. vakare, o kitą dieną iš ankstaus ryto skrydžiai jau bus valdomi iš Kauno. Taigi galimybės susivėlinti neturime“, – nurodo pašnekovas.

„Axis Transport“ privalėjo gauti iš draudimo bendrovės sutarties laidavimo raštą 28.000 Eur sumai, jei dėl kokių nors priežasčių nesugebėtų laiku įvykdyti įsipareigojimų. Vis dėlto įmonės vadovai tikisi, kad draudikų paslaugomis pasinaudoti neteks – bent jau kol kas darbai vyksta pagal kruopščiai sudarytą planą.

„Viskas yra sudėliota minučių tikslumu. Į Vilniaus oro uosto transporto priemonė atvažiuoja nustatytu laiku, per pusvalandį ji yra pakraunama, išvažiuoja, o į jos vietą iš karto stoja kita. Į Kauno oro uostą irgi privalo atvykti ne vėlavimų. Ir būtent konkreti mašina bei tie darbuotojai, kurie yra nurodyti sąraše. Dėl to, kad oro uostai yra ypač saugomos teritorijos, bet kas į jas patekti negalėtų“, – pasakoja p. Jasulaitis.

Įmonė privalo griežtai laikytis nustatyto grafiko ir dėl kitos priežasties – jei numatyta transporto priemonė pavėluotų atvažiuoti, už kiekvieną tokį atvejį grėstų 500 Eur bauda.

Oro uosto įrangos perkraustymą „Axis Transort“ atlieka kartu su savo antrine UAB „Gordon Logistic“, be to, naudojasi ir nuolatinių partnerių paslaugomis.

Kraustynėse dalyvauja 4 kranai, 35 vilkikai ir apie 30 žemagrindžių atvirų tralų. Anot p. Jasulaičio, pastarieji pasirinkti dėl to, kad nemažai yra stambių gabaritų įrangos, tad jei ji būtų gabenama įprastais vilkikais, paprasčiausiai nepratilptų pro magistralės Vilnius–Kaunas viadukus.

 „Kai kuri įranga, pavyzdžiui, liftas, skirtas neįgaliesiems įkelti į lėktuvą, bus gabenamas su policijos palyda, nes jo aukštis yra net 4,5 m“, – nurodo pašnekovas.

Šią savaitę vyksta pirmasis kraustymo tarp Vilniaus ir Kauno oro uostų etapas. Antrasis numatytas rugpjūčio vidury, kai sostinės oro uosto rekonstrukcija bus baigta, ir visą įrangą vėl reikės pargabenti atgal.

Perkraustymo projekto, kurį „Axis Transport“ laimėjo konkurse, vertė yra arti 200.000 Eur. Pono Jasulaičio teigimu, tai stambiausias įmonės laimėtas vienkartinių darbų užsakymas. Tiesa, bendrovė 2013 m. laimėjo konkursą dėl 180 meno kūrinių ir eksponatų gabenimo iš Nacionalinio M. K. Čiurlionio dailės muziejaus į Gento vaizduojamosios dailės muziejų Belgijoje. Nors gabenamų eksponatų vertė buvo dar didesnė – apie 23 mln. Eur, – tačiau pajamos nusileido dabartiniam užsakymui.


Plačiau: http://www.vz.lt/transportas-logistika/2017/07/11/oro-uosto-perkraustymas-uz-kiekviena-velavima-grestu-500-eur-bauda#ixzz4mWfhvtfC