Oro uosto perkraustymas – logistikos iššūkis

2017m. liepos 14d.

Logistikos bendrovei įrangą reikėjo pervežti per labai trumpą laiką: oro uosto darbas dėl kraustymo darbų neturėjo sutrikti nė minutei. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka 

Vilniaus oro uosto perkraustymo konkursą laimėjusi logistikos ir ekspeditorių įmonė „Axis Transport“ iki penktadienio ryto į Kauno oro uosto teritoriją pervežė turto už maždaug 4 mln. eurų.

 Tarptautinio kraustymo paslaugas teikianti įmonė, po pasaulį vežiojanti Čiurlionio paveikslus ir Lietuvos diplomatų turtą, teigia, kad, didžiausias logistikos iššūkis jai buvęs tas, kad didelės apimties įrangą reikėjo pervežti per labai trumpą laiką. Oro uosto darbas dėl kraustymo darbų neturėjo sutrikti nė minutei.

Po mėnesio įmonė panašią logistikos operaciją atliks antrą kartą, tik rugpjūčio 16–17 dienomis vilkikai su daiktais ir technika važiuos į priešingą pusę.

Nuo puodelių iki savaeigių laiptų

Kaip „Lietuvos žinioms“ pasakojo Vilniaus oro uosto perkraustymą koordinavęs „Axis Transport“ direktoriaus pavaduotojas Egidijus Jasulaitis, darbuotojų daiktus ir uosto įrangą įmonė pradėjo vežti pirmadienį, o baigė penktadienį apie 2–3 valandą ryto. Tačiau didžiausia logistikos operacija vyko paskutinę oro uosto darbo Vilniuje parą.

„Paskutinis lėktuvas iš Vilniaus oro uosto pakilo ketvirtadienį 21.20 valandą. Po to buvo išardyta likusi įranga ir pervežta į Kauną. Buvome įsipareigoję, kad nuo paskutinio lėktuvo išvykimo iš Vilniaus ketvirtadienio vakarą iki penktadienio 4 valandos ryto visas turtas bus pervežtas ir iškrautas ant žemės Kauno oro uosto teritorijoje“, – pasakojo E. Jasulaitis.

 Pasak jo, oro uosto turtą ir įrangą vežė 30 sunkiąją techniką gabenti skirtų vilkikų su atviromis priekabomis, 40 vilkikų su dengtomis priekabomis ir 20 krovininių autobusų.

„Vežėme patį įvairiausią turtą: keleivių laukiamojo baldus, bagažo svarstykles ir skenavimo įrangą, bagažo konvejerius, metalo detektorius, autobusus, vežančius keleivius iš oro uosto į lėktuvą, savaeigius pakilimo laiptus, bagažo vežimėlius, VIP salių įrangą, darbuotojų kompiuterius baldus ir asmeninius daiktus, kasos aparatus, – visa Vilniaus oro uosto gyvenimui reikalinga įranga persikėlė į Kauną“, – pasakojo E. Jasulaitis.

Pasak jo, šis užsakymas neeilinis iššūkis net ir didelę tarptautinių kraustymų patirtį turinčiai logistikos bendrovei. Mat tiek į Vilniaus, tiek į Kauno oro uostą patekti galima tik su specialiais leidimais, todėl kiekvieną reisą teko derinti minučių tikslumu, kartu nurodant ir vilkiko vairuotojo duomenis.

„Sustyguoti darbą, kad mašinos važiuotų nepertraukiamu srautu, ko gero, buvo sunkiausia“, – prisipažino projekto koordinatorius.

Pasiūlė gerą kainą

Neeilinei logistikos operacijai įmonė, pasak E. Jasulaičio, rengėsi maždaug mėnesį. Vilniaus oro uosto konkursas paskelbtas šių metų kovą, sutartis su įmone pasirašyta gegužę.

E. Jasulaitis teigė, kad laimėti konkursą „Axis Transport“ padėjo ne tik ilgametė patirtis, bet ir pasiūlyta patraukliausia kaina. Vilniaus oro uostas už perkraustymą įmonei sumokės iki 200 tūkst. eurų. Užsakymo įvykdymą logistikos bendrovė dar apdraudė 28 tūkst. eurų suma. Tiek Vilniaus oro uostui būtų sumokėta, jeigu būtų pažeistos sutarties sąlygos ar įranga kraustant sugadinta.

Įmonė, pasak pašnekovo, turėjo įrodyti ir savo skaidrumą. „Konkursui turėjome pateikti pažymas, kad neturinti skolų partneriams ir „Sodrai“, net dokumentą iš Vidaus reikalų ministerijos, liudijantį, kad pagrindiniai akcininkai neturėję teistumo ar nėra susiję su nusikalstama veikla „, – prisipažino E. Jasulaitis.

Tokios apimties ir svarbos operacijos, pasak jo, „Axis Transport“ dar neteko vykdyti. „Panašiausias buvo Kauno technologijos universiteto kraustymas. Pernai rudeniop iš penkių filialų universitetą kraustėme į naujas patalpas. Tai vienas „jautresnių“ užsakymų, nes teko pervežti nemažai mokslo įrangos ir laboratorijų, kai kuriuos prietaisus teko vežti taip, kad jie nesvyruotų nė per milimetrą. Aišku, laiko atžvilgiu jautėmės kiek komfortabiliau. Nereikėjo labai didelio kiekio įrangos pervežti labai greitai ir minučių tikslumu“, – pasakojo vyras.

Vežioja Čiurlionio paveikslus ir diplomatus

„Axis Transport“ patikėta po pasaulį vežioti garsiausio lietuvių dailininko Mikalojaus Konstantino Čiurlionio paveikslus. Šių metų kovą įmonė išvežė M. K. Čiurlionio parodą į Turiną, Italijoje.

2013 metais, kai Lietuva pirmininkavo Europos Sąjungai, į Belgijos miestą Gentą išvežta gerokai didesnė Čiurliono darbų paroda. Tokiam vežimui keliami ypatingi reikalavimai: reikia ne tik sudėti paveikslus į specialias medines dėžes, bet ir transportuojant palaikyti reikiamą drėgmę ir temperatūrą.

Kelionės metu krovinį saugo pasamdyta ginkluota apsauga, mat krovinio vertė didžiulė. Antai į Belgiją keliavę Čiurlionio paveikslai buvo apdrausti 78 mln. eurų, o Turine eksponuoti penki lietuvių dailininko darbai – 2,6 mln. eurų.

Sutartimi su Užsienio reikalų ministerija įmonė taip pat krausto Lietuvos diplomatus ar užsienyje įsikuriančius ar parvykstančius į tėvynę kitus valstybės tarnautojus. „Vežame ambasadorius, konsulus, atašė į Kiniją, JAV, Briuselį ir kitur“, – pasakojo E. Jasulaitis.

Neseniai „Axis Transport“ iš Maskvos parvežė Europos Sąjungos ambasadoriaus Rusijoje kadenciją baigusio diplomato ir buvusio užsienio ministro Vygaudo Ušacko daiktus. 

Plačiau: http://lzinios.lt/lzinios/Ekonomika/oro-uosto-perkraustymas-logistikos-issukis/247184